Dataanalyse
                                                                                                                             

 

EcoTech Consult AS hjelper deg med å tolke data for å redusere kostnader samtidig som du får bedre innsikt.

Hensikten er å hjelpe bedrifter kommunisere bedre med data både internt og eksternt.

 

Hvert sekund produseres store mengder informasjon. Noe er strukturert i transaksjoner og loggfiler, og noe er ustrukturert og stammer for eksempel fra sosiale medier. Fordi lagring ikke lenger er særlig dyrt, vokser mengden data raskt.

Informasjonen kan være av svært ulik karakter. Det kan være snakk om alt fra rådata fra sensorer, tekstdokumenter, e-poster eller video til statusoppdateringer, finansielle transaksjoner og mer. Ved hjelp av slik informasjon kan bedriftene skreddersy tilbudene sine basert på ulik atferdsmønstre. Dette er spesielt verdifullt for B2C-selskaper og deres kunder.

I EcoTech Consult AS har vi lang erfaring med å levere løsninger som foregriper fremtidige forbruksmønstre. Vi ser framover i stedet for bakover. Det er først da den sanne verdien av “big data” kan utnyttes.

Mange store selskaper lagrer enorme mengder data. Men dataene i seg selv er ikke verdt noe; det er først når de analyseres, at de blir viktige. Man kan da skreddersy ulike budskap for ulike kunder, fastsette de grunnleggende årsakene til ulike feil og gjøre risikovurderinger i sanntid eller beregne hvilke kunder som kommer til å være viktigst i fremtiden.

Takket være vår lange erfaring med prediktiv analyse kan EcoTech Consult AS effektivt trekke ut svar og fakta fra dataene deres. Vi kombinerer spisskompetanse med markedets beste analyseverktøy og skaper forretningskritiske løsninger innen “big data”.

Ved å bruke innovative løsninger bistår vi ditt selskap med å utvikle forretningsmodeller og tjenester.

 

Enten du har finans-, operasjonelle-, markeds- eller salgsdata er konseptet det samme – få innsikt.